Logo för System Technology Sweden AB
Logo för System Technology Sweden AB

0

Jämför-ikon

0

0 produkter / 0SEK

Till varukorgen-ikon

0

Leveransvillkor

Det finns dessa leveranssätt att välja på:
Privatpersoner: 

PostNord MyPack Collect (Hämta)- För privatpersoner som betalat sin produkt med kort eller banköverföring och vill hämta sin försändelse på närmaste utlämningsställe. Pris 159:- inklusive moms
PostNord MyPack Home (Hem)- För privatpersoner som betalat sin produkt med kort eller banköverföring och vill få dem hemskickad till dörren. Pris 225:- inklusive moms.

Företag:

UPS - Fraktkostnad 200:- exklusive moms oavsett vikt.

För lagda beställningar gäller:

Priser i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) är de som alltid gäller. Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat ett särskilt avtal som reglerar detta. 

Tillämplighet
Dessa köpevillkor är tillämpliga för beställningar från System Technology Sweden AB där svensk eller annan tillämplig lag inte föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljaren. Mer information finns att läsa på Konsumentverkets hemsida,  www.kov.se.

Beställning
Om beställaren är under 18 år så måste målsman ge sitt tillstånd innan köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att säljaren lider ekonomisk skada, polisanmäls. Vi friskriver oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikationer på samtliga i produkter och tjänster i vårt sortiment. All bildinformation skall ses som illustrationer och vi kan inte garantera att bilderna återger exakt utseende och beskaffenhet.

Betalning
Moms ingår i alla priser för privatpersoner men fraktkostnad tillkommer i förekommande fall. Betalning görs via banköverföring, alternativt via kortbetalning över Internet. Betalning mot faktura 30 dagar netto för företag efter godkänd kreditkontroll.

Vid försäljning via konto-/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts. Ingen extra avgift utgår för kortbetalning. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning. Om någon uppgift är uppenbart felaktig har köparen rätt att kräva att köpet hävs och att eventuellt inbetalat belopp utan dröjsmål återbetalas till köparen på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då någon felaktighet upptäcks. Orsaken till felet skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.

Leverans och avbeställning
Beställningar mottagna före kl. 12.00 på måndag till torsdag kommer att behandlas samma dag, för leverans inom 2-3 arbetsdagar för lagerförda varor. Beställningar mottagna på fredagar, lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. Inom Sverige levererar vi via postpaket eller hempaket (kvällsleverans). Inom Norden och EU är DPD det mest kostnadseffektiva fraktsättet men vi levererar även via UPS. Bägge bolagen har spårning av paket via Internet.Om ni har lagt flera order samtidigt kommer vi att så långt möjligt att samfrakta dessa men vi kan inte garantera detta i alla fall. Leverans av beställda tjänster sker enligt order.Fraktkostnaden inkluderar hantering och packning/packmaterial. Vi tillämpar inga extra avgifter i samband med leveranserna. Inom Sverige är fraktkostnaden beroende av volymvikt. Inom EU tillämpas en enhetstaxa för varje land som är oberoende av fraktvikt (DPD).

I fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne inte längre önskar leverans av beställning, är det kundens ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med våra köpevillkor. Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är inte möjlig. I de fall beställningen blivit expedierad är kunden skyldig att ta emot beställningen. Avbeställning av produkt eller tjänst som anskaffats eller färdigställts speciellt för kunden, är inte möjlig. Avbeställning är inte giltig förrän kunden fått bekräftelse från oss antingen per e-post eller fax.

Äganderättsförbehåll
Alla varor förblir vår egendom tills dess full betalning har erlagts.

Ansvar för fel
Vårt ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor och vi bär inget direkt eller indirekt ansvar för inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

Reklamationsvillkor och ångerrätt
Kunden bör omgående ankomstkontrollera leveransen för att verifiera att den är riktig och felfri. Vid en eventuell reklamation skall kunden kontakta vår reklamationsavdelning på telefon 013-35 70 30, via e-post reklamation@systemtech.se eller via vår e-butik www.systemtech.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RMA (returnummer), som sedan är giltigt i 14 dagar.

Vid samtliga fall då en vara returneras till oss skall kunden först ha fått ett returnummer från oss (giltigt i 14 dagar). Returförsändelsen skall sedan tydligt märkas med detta returnummer. Kunden skall emballera försändelsen så att originalförpackningen inte skadas och sedan tydligt skriva returnumret utanpå paketet. Defekta produkter som returneras skall behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Som privatkonsument har kunden rätt att få en förbetald adresslapp sig tillsänd. I de fall returärendet inte är giltigt och kunden har fått en förbetald paketlapp sig tillsänd, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och något fel inte kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar returnummer återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. Vi förbehåller oss rätten att ersätta en defekt vara med en likvärdig i de fall någon identisk vara inte finns tillgänglig. Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt denna lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får inte vara använd. Retur av köpta varor accepteras endast om varan är helt oanvänd och komplett i originalförpackning. Datorer som startats och där licensierad programvara har installerats kan ej returneras annat än efter särskild överenskommelse. I sådana fall kommer en återställningsavgift att tas ut. Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denne kontakta oss för att få ett returnummer (RMA-nummer). Returfrakten bekostas av konsumenten.  Vid produkter som är specialtillverkade för en viss kund, gäller ingen bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.  

Outlöst försändelse
För försändelse som inte löses ut varpå paketet går i retur till oss, debiteras en avgift om 250:- + moms för att täcka våra kostnader för transport och administration.

Transportskadat gods
Om en vara levererad av oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående, både till speditören och till oss.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformation och -pris och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Vi förbehåller oss rätten till ändring av all information, inklusive men inte begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har säljaren rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Säljaren måste också meddela kunden om en ersättningsprodukt eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.

Mätsystem från System Technology sedan 1986

Vi på System Technology har ett av marknadens bredaste produktprogram inom områden som mätteknik, givare, industriell it, mätprodukter, mätsystem och komponenter/datorer för inbäddade system. Vi vänder oss både till företag och privatpersoner, och erbjuder helhetslösningar genom en unik individuell anpassning och support för just era behov!

Vi sätter en ära i att verkligen kunna de produkter vi jobbar med och att förstå våra kunders önskemål, även ur en strikt teknisk synvinkel.

System Technology Sweden AB är ett helt självfinansierat och oberoende företag som ligger i centrala Linköping, bolaget startades 1986. Vi är finansiellt stabila och är idag sju personer som arbetar i företaget.

Välkommen du också med ditt projekt, stort som litet!

FRI FRAKT för order via shopen - över 5000:-
SÄKER BETALNING

För att kunna använda webbplatsen på bästa sätt behöver du ha Javascript aktiverat

SYSTEM TECHNOLOGY SWEDEN AB

Linnégatan 14
582 25 LINKÖPING

Tel. 013-35 70 30
sales@systemtech.se

www.systemtech.se

Organisationsnummer: 556280-7890
Bankgiro: 490-5220
VAT NR: SE556280789001

ÖPPETTIDER

Måndag - Torsdag
08:00-17:00 (Lunchstängt 12 -13)
Fredag
08:00-16:00 (Lunchstängt 12-13)